Manu-Lotte.reismee.nl

Mount cook - Moeraki - Catlins

16 - 17 - 18 Februari 2011

Richting Mount Cook gereden en gestop bij Lake Pukaki. Waar we ook langs moesten om Mt cook te bereiken. Een 49 km lange tocht langs het meer met natuurlijk een mooi uitzicht. Op het einde van het meer kan je de besneeuwde toppen zien van de Mt Cook (hoogste berg van Nieuw-Zeeland). Bij Mt Cook aangekomen een kleine track gedaan naar het Tasman Glasier View. Geen Glasier meer te zien, slechts enkele grote ijsblokken in het meer. Dan naar Moeraki gereden met een stop bij een Salmon Farm en lekker gesmuld van een verse zalm. Langs Oamaru gereden en toevallig uitgekomen bij Bussy Beach waar we onze eerste wilde zeehonden en pinguins hebben gezien. 's Avonds kwamen we in Hampden een bord tegen met Motor Lodge. Dachten we gaan eens kijken... Het was een kleine rustige camping 100m van het strand met daarop de Moeraki Boulders. Op de camping kregen we nog enkele tips van de eigenaar om bij het Lighthouse te gaan kijken. Hier aangekomen trokken we onze ogen open! Het lag hier vol zeehonden en pinguins! We zijn tot 5m van de zeehonden en 2m van een pinguin kunnen komen die mooi poseerden voor de foto's.

Volgende ochtend naar de grote Moeraki Boulders gaan kijken, dit zijn grote bollen gesteente die vanuit de bergen op het strand zijn gerold. Toen doorgereden naar de Banks of Pennisuela waar we een stop houden bij de Albatros kolonie. Spijtig genoeg geen gezien. Wel weer zeehonden gezien waarvan er eentje graag poseerde voor het publiek tot op 1.5m van bij ons. Onze volgende stop was Nugget Point. Hier de grote rotsblokken in de zee. Voor het donker werd doorgereden naar onze eerste DOC camping ( primitieve caming met enkel toilet) bij Purakaunui Bay in The Catlins waar we voor 6 dollar een prachtige plaats en een mooi uitzicht hadden over de baai.

De planning was om deze dag een tocht te maken door The Catlins maar doordat er een brug onderbroken was, konden we onze weg niet verder zetten. Onze kaart erbij genomen en besloten om een 'short cut' te nemen naar Te Anau. Het bleek een gravel weg te zijn van 30 km door the middle of nowhere... Met als gevolg: een Zand mond, neus en een auto onder een dikke laag zand inclusief de koffer met het eten en onze kleding! Van deze gelegenheid gebruik gemaakt om een vettige hap van de Mc Donalds te eten in plaats van een boterham met zand

Undecided
. Op de lange gravel weg waren er enekel boerderijen en die hadden als brievenbus een MICROGOLFOVEN!In Te Anau aangekomen, een triple pack geboekt met daarin de Glowworm Caves, boottocht Doubtful Sound en boottocht Milford Sound. 's Avons al naar de Glowworm Caves geweest. Dit was prachtig! het leken wel 1000 sterretjes in een donkere grot.