Manu-Lotte.reismee.nl

Maleisie-Kuala Lumpur-Melaka

24-30 Juni 2011

Het vliegtuig genomen naar Balikpapan en daar 4u in transit gezeten. We gingen buiten wachten, want binnen was het overvol! Vele mensen probeerden stiekem foto`s van ons te maken met hun gsm en als we het doorhadden en hun bleven aankijken, kwamen ze vragen of ze met ons op de foto mochten. En blij dat ze dan waren!

Cool
Dan doorgevlogen naar Kuala Lumpur. Het is een immens grote stad met veel hightech en grote architecturale gebouwen en bruggen.
Surprised
Vanaf de luchthaven met de metro, die hier rijdt zonder chauffeur, naar het stadscentrum gegaan. Ons hotel in chinatown gevonden, dat omgeven was door vele kraampjes met eten, kleren, schoenen, handtassen en horloges.

Een bezoek gebracht aan de Lake Gardens en daar wat rondgewandeld, maar zo speciaal was het niet...Dan naar het grootste vogelpark ter wereld gegaan. Er zaten veel vogels, maar spijtig genoeg zaten er daarvan ook veel in kooien. Wel hebben we de Hornbill nu van dichtbij kunnen zien. Dat is een van de vogels die we gezien hebben tijdens onze riviertocht in Borneo Kalimantan. We zijn ook gaan uitzoeken hoe en waar we eventueel de bus of trein kunnen nemen naar Melaka, Cameron Highlands en Thailand. Maar dat was nog niet zo simpel, want in zo een grote stad heb je verschillende bus en treinstations en voor elke bestemming die wij wilden hebben, moesten we in een ander bus of treinstation zijn. Heel verwarrend!

Undecided

Aangekomen bij de Batu Caves (grotten) waar een mega grote gouden Boeddha voor stond. We moesten steile trappen op naar boven die vol Macaques (apen) zaten. Het was dus opletten voor onze camera en andere spullen. De grot was wel mooi, maar was meer gemaakt voor de vele pelgrims die hier jaarlijks komen en benadrukte meer de beelden en de tempel dan de grot zelf. Het weer sloeg om en omdat het begon te onweren, lieten we de andere grot voor wat het was. Naar de skytoren in het centrum gegaan en bij ons inkomticket kregen we naar keuze een gratis F1 simulator. Spannend dachten we, maar het was 5 min spelen op een F1 computerspelletje... Misschien hadden we dan toch beter gekozen voor de gratis ponyride

Wink
! Het uitzicht vanuit een skytoren blijft indrukwekkend! Ook de Petronastorens zijn de moeite om naar te gaan kijken.

Onze volgende bestemming is Melaka (de piratenstad ). We kwamen terecht bij een guesthouse ‘Number twenty’ dat uitgebaat werd door homo`s. We hoorden het al aan hun stem wanneer we aanbelden en ze riepen: I`m coming! Haha. Het was er netjes en rustig, dus bleven we maar hier. Overdag dan toch... ’s avonds begonnen ze in de bar achter het hostel karaoke te zingen! Melaka is een oude stad en het heeft iets weg van Nederland doordat het vroeger door hun bezet was . Je hebt hier ook het Hollandse plein met veel leuke cafe’s en restaurantjes langs het water. Hier museums bezocht en wat op het terras gezeten. Naar de zee gegaan om hopelijk wat piraten te zien, maar helaas niet gezien... Dan maar terug gegaan met een Tuk tuk die hier versierd zijn met bloemen, lichtjes en veel muziek bij hebben. Woensdag gaan we met de trein naar thailand! Cameron Highlands hebben we overgeslagen.