Manu-Lotte.reismee.nl

Bangkok - Pattaya - Koh Larn - Kanchanaburi

10 - 22 Juli 2011

's Morgens samen met Lieke naar een grote markt in Bangkok geweest. Het was leuk om haar nog een terug te zien. In de nammidag de stad wat gaan verkennen hoe het hier allemaal in elkaar zit, zodat we dat niet meer moeten uitzoeken als Don & Kid er zijn. Volgende dag naar de luchthaven gegaan om hun daar op te wachten. Het was plezant om na 6 maanden nog eens vrienden te zien

Laughing
. En dan als 'verassing' dat Kid er ook nog is bij was! Natuurlijk direct wat bij praten en aan het zwembad gelegen. 's Avonds Bangkok wat verkend met de Tuk Tuk en naar de skytoren gegaan waar we een mooi uitzicht hadden over de stad
Surprised
. De volgende dag een boottocht gemaakt over de rivier door Bangkok. Veel varanen en `drijvende winkels` rond de rivier die door de sloppenwijken ging. Dan naar een eerste tempel waar we vogels mochten vrijlaten die ze gevangen hadden. Dit zou veel geluk brengen...? Bij de tweede tempel, met de grote liggende Boeddha, konden we munten in potjes gooien. Ook voor veel geluk. We gaan dus een heel gelukkig leven tegemoet volgens Boeddha! Daarna gaan eten in de skytoren. ’s Avonds op Khao San Road werden we omgetoverd tot proffesionele goochelaars en uitgedost met olifante petjes, armbandjes, geluksbrengers,lazerlichtjes enz...

Dan met de bus naar Pattaya gereden. Na een busritje van ongeveer 3 uur kwamen we aan in Pattaya. Gelukkig had staf al een hotel geregeld voor ons midden in het centrum, dus daar moesten al niet meer naar op zoek! ’s Avonds door de befaamde ‘walking street’ gelopen en wat gaan drinken in de bars. Hier liep het natuurlijk vol met shemales en thaise hoertjes! Het was spijtig dat de volgende dagen Boeddhadag was, dus geen muziek en geen alcohol! Rare FEESTdag niet? Dus zijn we maar naar een eiland gegaan om daar 2 dagen lekker niks te doen... genieten van de zon en een pintje, want daar was het precies geen boeddhadag. Na 2 dagen op het eiland, terug gegaan naar Pattaya. Want wij moesten ons vism regelen. Hebben namelijk maar een visum van 15 dagen visum gekregen. Wij samen met Staf naar de immigratie en hopen op een verlenging van 30 dagen. Dat was dus niet het geval, 7 dagen kregen we en 1900 Bath betalen

Frown
. Het was leuk om staf nog eens te zien!

Dan terug naar Bangkok om vanuit daar een daguitstap te maken naar Kanchanaburi. Hier hebben we de River Kwae bezocht, vlottentocht gedaan, olifantentocht gemaakt en de tamme tijgers gezien. Het was een drukke, maar leuke dag! We hadden wel meer verwacht van deze dag. Alles moest nogal snel gaan...De laatste dag in Bangkok was het vooral souvenier shoppen en genieten van de sfeer op Khao San Road.Het was wat kort maar het waren 10 heel leuke dagen met Don & Kid

Laughing
!

Nu op naar de volgende bestemming, want ons visum is verlopen.

Wim en may

alle jullie reisverslag gelezen en fotos bekeken het was weer de moeite om te lezen en de fotos te bekijken, we hopen dat jullie hele toffe dagen gehad hebben met Don en Kid en we kijken uit naar het volgende. groetjes vanuit poppel