Manu-Lotte.reismee.nl

Sulawesi

18 - 24 juni 2011

Aangekomen op de luchthaven om naar Manado Sulawesi te vertrekken. Komen we er aan de incheckbalie achter dat de vrouw van het boekingskantoortje onze tickets op de verkeerde datum had gezet

Laughing
. Een dag later... Ja, datkan hier dus gebeurenalswe niet allescontroleren en 3 keer nakijken. Gelukkig konden we onze tickets op de luchthaven nog aanpassen.

Een korte kennismaking gehad met Manado tot de boot vanhet resort onskwam ophalen en naar het eiland Bunaken bracht. Nu ja, ze noemen het hier nogal snel een resort, guesthouse of bungalow park was een betere naam geweest. Er was zelfs geen zwembad zoals in elk resort normaal gezien wel. Maar het was er wel gezellig en we zaten direct aan de zee waar we een adembenemend uitzicht hadden en een prachtig koraalrif voor ons. We hebben hier gesnorkeld en genoten...

Na 4 dagen rust, terug naar Manado gegaan. Hier hebben we een dagtocht gemaakt naar het Tangkoko Nationaal Park. We hebben hier een groep zwarte macaques gevolgt en op den duur zaten we er midden in. Ze zaten overal, ook in de bomen boven ons.Waardoor een aap op onze camera plaste...

Cool
We hebben ook een couscous gezien en nee, dat is geen Marokkaans gerecht! Een tarsier hebben we ook gezien dat is een klein aapje met grote ogendat enkel bij zonondergang uit zijn boom komt om op jacht te gaan. Het is ocharme10 cm groot en weegtmaximum 200gr ! En leeft enkel in Sulawesi en op de philipijnen. Na he spotten van de tarsier moesten we terug in het donker door het bos, en juist dan kom je een tarantula tegen. Hierna hebben we onze gids getracteerd op een mc donalds, en smullen dat hij deed het was namelijk de eerste keer dat hij daar iets ging eten. De avond afgesloten met een potje biljarten. Dit was ons avontuur in Sulawesi.

Na 3fantastische wekensamen rond te reizen met Marcel gaan we weer met zen 2 op pad.