Manu-Lotte.reismee.nl

Thailand - Koh Tao

01-09 Juli 2011

Met de slaapbus van Kuala Lumpur naar Had Yai Thailand. Het was een luxebus, dus dat was wel leuk! Bij de grensovergang om Thailand binnen te mogen, moesten we heel lang aanschuiven. We waren om 5u `s morgens aan de grens in Maleisie en om 8u waren we pas in Thailand

Frown
! We hebben maar een visum gekregen voor 15 dagen, dus dat moeten we nog zien te verlengen... In Had Yai hebben we meteen een volgende bus genomen naar Chumphon. Dit was meer een lokala bus die dus om het kwartier stopte. Na 9 lange uren kwamen we aan in Chumphon.

Vanuit hier hebben we de boot genomen naar het eiland Koh Tao. We hebben er een leuk hotel gevonden aan het strand met een groot zwembad! We zagen het helemaal zitten! We hebben ons hier vooral bezig gehouden met zwemmen en snorkelen.Voor ons weer een eilandje om te genieten! Lekker weer, mooie stranden en baaien

Cool
. Ook hadden we een scooter gehuurd voor 2 dagen waarmee we het eiland rondgereden hebben. De wegen op het eiland zijn echt erg slecht. Steile hellingen, zandwegen met stenen en gaten in de wegen. Sommige stukken waren zo stijl dat Lotte moest afstappen en Manu alleen naar boven moest rijden. Gelukkig hadden we een scooter met crossbanden. We wisten nu ook waarom zoveel mensen in ons hotel rondliepen met pleisters en verbanden. Die hadden waarschijnlijk ook een poging gedaan tot scooterrijden. Haha! Tijdens onze rondrit zijn we naar het hoogste viewpoint gereden waar we een mooi uitzicht hadden over een groot deel van het eiland. Op weg naar hier kwamen we uit bij een Whale skelet. Ook zijn we helemaal naar het zuiden van het eiland gereden, naar Shark Bay. Dat was een prachtige baai met een groot ondiep gedeelte in de zee. Vanuit een bar konden we daar de haaien zien zwemmen! De volgende dag was Manu er gaan snorkelen, maar geen haaien gezien. Manu heeft zich ook nog uitgeleefd met een machine geweer in de shooting range. En zelfs beter geschoten dan de politie van Koh Tao...
Tongue out
!

We begonnen al te merken dat de vakantie was begonnen in Europa. Veel meer toeristen kwamen naar het eiland en ook de bars begonnen voller en voller te worden.

Na iets meer dan een week op Koh Tao , zijn we vertrokken naar Bangkok. Hier krijgen we bezoek waar we erg naar uitkijken...

Laughing
!!!

Mama en Papa Lotte

Weeral een boeiend verhaal. Wij vinden het ook heel tof dat jullie bezoek uit Poppel krijgen van twee goeie vrienden.Het weerzien na 5 maanden zal wel fantastisch zijn.Zijn wel een beetje jaloers en kijken al uit naar jullie
thuiskomst ( ook al duurt het nog enkele maanden)
Geniet ervan en tot wederhoren. Groetjes

tante linda

he Manu en Lotte,

We hebben weer eens de tijd genomen om jullie verhalen en foto's te lezen en te bekijken en het was weer interersant, als je in Thailand Staf ontmoet doe hem dan de groeten van ons

groetje van ome Tony en mij.