Manu-Lotte.reismee.nl

Doubtful en Milford Sound

19 - 20 Februari 2011.

Bij het ontwaken, lag onze buurman 'Steve urcle' te ... met zijn ...! Na het ontbijt vertrokken naar Lake Manapouri. Het meer met zijn 34 eilanden, waarvan er 1 is gebruikt voor de film van Lord of the Rings. Na deze tocht over het meer een rondleiding gekregen bij de grootste waterkrachtcentrale van Nieuw-Zeeland. Dan onze weg met bus verder gezet door het regenwoud naar het begin van Doubtful Sound. Het is een grote baai met zijarmen die uitmondt in de Tasman Zee. Tijdens de tocht aangekomen bij de Zee waar het water serieus wat wilder werd! Hier lagen de zeehonden te zonnen op de rotsen. Bij terugkeer een zijarm ingevaren enwerd ons geduld beloond! Onze boot werd omringd door wel zeker 30 grote en kleine dusky dolfijnen die onze boot kwamen inspecteren! Tijdens deze dag een leuk koppel ontmoet die ook het idee al hadden om een lange reis te maken. Toevallig zijn de ouders bekenden uit het lederwarenwereldje

Wink
. Na deze mooie dag ineens doorgereden naar Milford Sound. Dit was verschrikkelijk! Een 120km lange rit in het donker door de slingerwegen, waardoor Lotte wagenziek werd. Op de laatste 40km een dikke mist (zicht 1m ver)en ineens moesten we een diepe, steiletunnel door een bergin zonder verlichting en die precies net gegraven was. Waar we halverwege begonnen te twijfelen of dit wel de juiste weg was, want het leek wel een mijntunnel... Dan ook nog eens wilde dieren die op wasberen leken, schoten voor onze auto. Onze remmen waar ook oververhit en begonnen te stinken! We waren blij dat we om 23u in Milford Sound aankwamen en een bord zagen met LODGE!

Vandaag een tocht over de Milford Sound en deze had vandaag meerdere watervallen door de regen. Dit was ook een mooie tocht met op het einde ookeen groep wilde dolfijnen. Dan rechtstreeks doorgereden naar Queenstown. Dit was een lange rit. na aangekomen in Queenstown bleek dit een dure stad te zijn en moesten we even zoeken naar een camping voor ons budget. 's Avonds toch maar lekker gaan uiteten bij de Pud on Wharf waar je goed kan eten voor een simpele prijs. 's Avonds op de camping een koppel ontmoet van onze leeftijd uit Ierland die er bijna en wereldreis hadden opzitten en enkel nog naar Amerika trokken. Hier hebben we veel tips van gekregen.

Groetjes en tot snel! M & L

mama en Rob

Ons wachten wordt beloond, gelukkig nog eens een verslag. We zijn benieuwd naar de foto's van de dolfijnen en andere mooie plekjes.
Meegenieten van op afstand heet dat. Maak je ook foto's van de mensen die je leert kennen? Alles komt in jullie plakboek als eeuwige herinnering! We zullen een dubbele versie laten maken , je weet maar nooit. Tot binnenkort. Enjoy your trip!

Monique

amai, echt zalig om te lezen, meegenieten van op een afstand, inderdaad. zalig, die dolfijnen en zo. moet lukken dat dat koppel van t lederewarenwereldje is ;) alle, geniet er nog van! xxx paul & monique & tess

johan en heidi

klinkt echt geweldig .
wou toch stiekem dat ik er bij was hihih

groetjes heidi en johan en guusje hihi

marijn

Ziet er heel leuk uit de foto's ! De verhalen klinken om jaloers te zijn ! hoe gaat het verder heeft het daar niet flink gerammeld .
groetjes nog veel plezier daar x

jan en petra (tram)

jullie kaartje is aangekomen .leuk voor de klanten ook die regelmatig vragen hoe jullie het hebben.en dit moet wel beter zijn dan hier want het is hier koud hoor !!nog een paar daagjes en dan zelf even naar het zonnetje we hebben de kogelvrije vesten al in gepakt dus kunnen we lekker mee demonstreren in bahrijn hi hi nee hoor grapje 26 maart karaoke voor jullie maten en zielig voor mijn oren maar dan zullen ze wel meer babbels hebben dan toen jullie weggingen
geniet ze ook voor ons groeties jan en peetje

Eveline en Tom

Hey,

Echt fijn om te horen dat jullie het zo goed hebben daar. De foto's zijn echt super leuk maar ik ben benieuwd naar meer... :).

Groetjes
Eveline en Tom

guy en marian

Hoi Lotte en Manu,
't Is nu de eerste keer dat wij van ons laten horen, maar wij zijn zelf net terug van een skivakantie. Wij lezen nu jullie schitterende reisverhalen allemaal na elkaar. We worden er jaloers van.
Intussen vernemen wij het nieuws van de aardbeving in Christchurch. Gelukkig dat jullie er weg zijn. Jullie hebben uw ma (=ons Greet) allicht de stuipen op het lijf gejaagd.
Hier houden wij het voorlopig bij want jullie hebben waarschijnlijk wel wat beters te doen dan lange verhalen te lezen.
Wij wensen jullie nog héél véél plezier en onvergetelijke avonturen.
Tot ziens! Guy en Marian

Sam

We zitte te wachte op nieuwe verhalen en foto's eh matekes. :) veel plezier daar nog.