Manu-Lotte.reismee.nl

Queenstown - Fox Glacier - Frans Jozef Glacier - Punakaiki - Westport

21-22-23- 24 Februari 2011

Dagje rondgelopen in Queenstown en onze internetsite bijgewerkt. `s middags lekker Thai Food gegeten en `s avonds weer naar het centrum, dus een rustige dag vandaag.

Na een lekkere regennacht vertrokken richting de West-Coast. Vandaag eigenlijk heel de dag gereden en onderweg gestopt bij de Blue Pools, maar door de regen zagen deze dus niet bmeer blauw... tweede stop gehouden bij Thunder Creek Falls, een waterval van ongeveer 40m hoog. Dan weer een volgende stop gehouden bij Ship Creek Tauparikaka Walks, hier langs het strand gelopen dat vol lag met aangespoelde bomen en een zee die zeer wild was. Dit leverde ons wel mooie foto`s op! Toen wilden we nog verder wandelen naar de Tallest Tree`s om deze van dichtbij te zien, maar dit ging niet meer omdat het pad overspoeld was door het opkomende zeewater. Dan doorgereden naar Lake Paringa waar we overnacht hebben. Geslapen in een lodge en waar we `s avonds de zeldzame vogel KEA gezien hebben. Hier zijn er nog slechts 5000 van en enkel in Nieuw-Zeeland.

Na een goede nacht, in een echt bed, doorgereden naar de Glaciers. Dit zijn twee gletsjers die van 1 grote bergtop afkomen. Bij alle twee de gletsjers konden we tot op 100m van het ijs staan dus een prachtig zicht! Hiervoor moesten we wel telkens 1uur wandelen, maar het was zeker de moeite! Daarna nog gestopt bij het Frans Jozef Kiwi Wildlife Centrum, 50 dollar inkom betaald voor ocharme 3 kiwi`s te zien in een donkere kamer. Afzetters! Op 5min hadden we het gezien, zo klein was het, dus NIET de MOEITE! Korte stop gehouden in Ross een oud goudmijn dorpje. Dan naar camping gereden in Hokitika en hier nog een lange strandwandeling gemaaakt over het zwarte strand.

Vertrokken in het zonnige Hokitika richting de Pancakerocks en de Blowholes in Punakaiki. Rond de middag waren we daar. Dit was speciaal om te zien, het leken echt allemaal dikke pannekoeken op elkaar gestapeld. Voor de Blowholes waren we te vroeg, hiervoor moet het hoogtij zijn en dit was pas om half 5. Dus maar verder gereden en verderop gepicknickt op het strand waar we heel het strand voor ons zelf hadden!

Cool
Dan verder gereden richting Westport waar we een camping hadden aan Carters Beach.

De Westkust van Nieuw-Zeeland is de mooiste route die we ooit gereden hebben, er was vanalles te zien, regenwoud, watervallen, bergen, verlaten stranden en prachtige uitzichten!

Philip

Klinkt zalig!