Manu-Lotte.reismee.nl

Wellington - Mount Taranaki - Tongario NP

02-03-04 Maart 2011

Wat een nacht! Rukwinden tot 100km per uur en regen, regen, regen,... De tent dan maar zeiknat in de auto gegooid en naar de ferry gereden. We moesten hier om 09.00uur zijn. Kwamen we bij de boot aan en had deze vertraging. Om 11.30uur dan toch met auto op de boot geraakt. Bij de aankomst in Wellington was het gelukkig al wat beter weer. Hier even de stad verkend en dan internetcafe gezocht. Hierna doorgereden naar de camping.

Van Wellington richting Mount Taranaki gereden. Dit is een kegelvormige berg die ook gebruikt werd in de film The Last Samurai. Onderweg gestopt bij 1 van de vele fruitkraampjes waar je voor minder geld lekker fruit hebt. Bij de camping aangekomen, genoten van de zon en nog even geskypt met het thuisfront.

`s Morgens vertrokken en naar Mount Taranaki gereden, omdat we deze gisteren niet goed zagen. Hij was verstopt in de wolke. Het is dus echt een prachtige kegelvormige berg! Daarna onze route verder gezet over de `Forgotten World Highway` van Strattford naar Taumarunui. Deze weg ging dwars door grasgroene heuvels vol met schapen en koeien. Na 83km weer een bordje met `gravelroad`. Deze ging dwars door het Tongarakau Scenic Reserve met een mooi regenwoud. Gelukkig was deze gravelroad maar van korte duur (15km) en had het wat geregend, dus geen auto vol stof...Daarna doorgereden naar Tongario Nationaal park. Hier wilden we de volgende dag een trek gaan doen van 1 dag, maar door het slechte weer voor de komende 3 dagen met regen en sneeuw, moesten we dit aan ons voorbij laten gaan. Dan doorgereden langs de Thermal Explore Highway naar Rotorua en een goede camping met Hot Thermal Pools gezocht. Je ziet de pools en geizers opstomen langs de weg.

wim en may

goedemiddag manu en lotte,

zeg wat een hondeweer op dat plaatsje maar allee jullie zijn niet verzopen en dat is het voornaamste wij hopen dat jullie nu beter weer hebben want je weet het he de warmte mee naar poppel brengen als jullie terug komen nog een prettige reis verder en wij volgen jullie op de voet groetjes may en wim

Carlo & Veerle

hallo Manu & Lotte!!

leuk om jullie blog te zien! we zijn een weekje thuis en nog helemaal niet gewoon aan het Belgische leven :-(

jammer dat de Tongariro niet kon doorgaan, maar er staan zeker nog mooie stukken te wachten op het noordeiland!

sinds gisteren staat er een kleine selectie online van onze foto's, we mailen de link zo meteen door!

nogmaals merci voor de tip van de pinguins vlakbij de Moeraki Boulders! die lieve beestjes stonden gewoon vlakbij!!

de aardbeving heeft voor ons wat roet in de plannen gegooid.. we waren net in mount cook village en zouden de dag nadien naar Akaroa rijden.. alles geannuleerd dus en nog 4 dagen blijven "rondhangen" om dan vanuit Christchurch weer huiswaarts te vliegen..

geniet geniet geniet nog van jullie avonturen down under! het contract met het grijze België is groot..

lieve groeten
Carlo & Veerle (van de lederwarenwinkel in Mechelen :-)

Papa en Annie

Lang zal ze leven, Lotte van harte proficiat met je verjaardag, de taart houden we wel te goed tot je terug bent. Geniet nog verder van jullie reis en laat het slechte weer maar daar, vele groetjes van Papa,Annie,Ome Tony en tante Linda

sander van rooy

ja ik zie dat jullie het daar goed stellen wij hebben net 5 zware dagen achter de rug gehad mee carnaval en dit weekend feestje met c reserve dus dat zal ook wel goed komen jullie daar nog veel plezier en ook de groeten van karin

wim en may

he lotte,

ik heb gelezen dat je jarig bent ook van ons van harte gefiliciteerd met je verjaardag .nog de groetjes aan manu nog veel plezier . groetjes may en wim

kid,linda en vin

ha edje en lotte
tis plezant daar zeker, nog geen gekke dingen gedaan? geniet ervan samen en nie te lang weg blijven he manu want we zen dik op ons klote ant krijgen me het sjotteren, want de sam bakt er nie veel van haha( grapke he sam,wij waren gewonnen he).
groetjes en dikke kusjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx