Manu-Lotte.reismee.nl

Rotorua - Mount Maunganui

05 - 06 -07 Maart 2011

Zalig geslapen in de cabin. Eerst op de camping gezeten en in de namiddag naar ' the redwoods' gereden. dit zijn hele grote bomen met een omtrek van ongeveer 7 meter en ongeveer 100 mter hoog. Heel raar maar het hout zelf weegt niets ;-) . Hebben dan daar een korte wandeling gemaakt door het bos om deze bomen ok is van dichtbij te bewonderen.Daarna naar kuirau park gereden waar we bubbelende modder poelen en hot pools gratis konden zien. We zitten nu namelijk in het vulcanische gebied van Nieuw - zeeland. ' savonds een koppel uit India ontmoet en we werden meteen uitgenodigd om te proeven van hun eten natuurlijk best wel pikant maar welheerlijk... En om bvezoek gevraagd in India twas een eigtenlijk wel een vriendelijk koppel en hebben wat meegekregen over hun cukltuur wat is een shock! Toen we gingen slapen, zagen we dat de douche en de was tafels heel vuil waren. Er was namelijk die dag niet gepoest maar gelukkig hadden we onze toiletzak van Victorinox bij en konden we die me een haak ergens ophangen. Dus waren wel blij dat we die bij hebben.

Om 9 uur vertrokken naar het Wai - O - Tapu thermal Wonderland, waar we eerst naar de Lady knox geyser gingen zien. Deze wordt elke dag om 10 uur geactiveerd met een soort zeep waardoor het water +- 10 meter hoog de lucht in spuit. Daarna naar de '' Mudd Pools'' gaan zien, en vervolgens het park zelf bezocht met kraters,hot pool, geysers, caves en watervallen. Deze hadden alelemaal verschillende kleuren zoals je kan zien op de foto`s en de water temperatuur was zkr 100 graden. Je zag en hoorde het water echt koken. Overal kwamen kleine bubbels uit de grond , en hong er een bepaalde geur en stank. Zkr de moeite om ne keer gezien te hebben. `s middags verder gereden naar Mount Maunganui , en gestopt bij Papamoa beach het van ongeveer 25 km lang en waar bijna geen mensen waren.Dan daarna nog ff op op het strand gelegen bij Mount Manganui in de late namiddag een terras gedaan met Luc en Jose uit Arendonk , wel een gezellige babbel gedaan en een fris pintje gedronken.

Beslist om nog een nacht langer te blijven op de camping want het is hier stralend weer geen wolkje aan de lucht. Na een stevig onbijt Mount Manganui beklommen, hier een een uur over gedaan in de stekkende zon dus onze petten van Victorinox kwamen wel van pas. Op de berg weeral genoten van een mooi uitzicht! dan natuurlijk weer hellemaal naar beneden en wat door het dorp geslenterd. Dus rest van de dag lekker op het strand gelegen!

Tinne

Tussendoor nog wat reclame maken voor victorinox? :-)