Manu-Lotte.reismee.nl

Hot water beach - Coromandel - Pakiri

08 - 09 -10 Maart 2011

Vanmorgen vertrokken richting 'Hot Water Beach`. Onderweg gestopt bij een goudmijn waar ze nog aan het werk waren en waar een serieus grote machine stond om zand te vervoeren. `s Middags langs de weg gepicknickd en dit vonden de Kiwi`sblijkbaar wel leuk, want staken allemaal gretig hun hand op en tuuterden vrolijk! Onderweg nog gestopt bij een paar mooie uitzichten en dan aangekomen bij Hot Water Beach. Hier kan je bij laagtij een put graven in het zand, waar dan merkwaardig genoeg warm water komt ingelopen uit de grond. Je hebt dan je eigen jacuzzi :-). Het was hier wel echt massatoerisme en iedereen was als een gek aan het schuppen op die ene plaats waar dit fenomeen zich voordoet. Wij zijn dan maar verderop gaan zonnen waar het rustig was. Hier voor de eerste keer echt gezwommen in de zee. In de late namiddag nog doorgereden naar het beginpunt van Cathedral Cove. Toen we daar aankwamen, zagen we een bord hangen dat de toegang tot de Cathedral Cove ontoegankelijk was voor het publiek,omdat er een aardverschuiving was geweest. Maar al gauw merkten we dat de meeste toeristen het bord negeerden en toch gingen. Wij dus ook... De paden waren wel wat versperd en op het einde was het even moeilijk, maar we zijn er dan toch geraakt en het was de moeite! Daarna nog langs Sting Ray Bay gegaan, maar deze keer geen sting rays te zien. Geslapen op een camping in Whitianga.

Vertrokken in Whitianga en gereden naar Coromandel Town. Onderweg gestopt bij een lookout punt waar je een mooi uitzicht hebt over Coromandel Town. Daar een terrasje gedaan en nog verder doorgereden naar het noorden en gestopt bij enkele baaien. Dan richting Pakiri gereden waar we gaan slapen, maar eerst door Auckland gereden zodat we al een eerste glimp van de stad konden opvangen. Het is een grote stad en hier hadden we voor de eerste keer file. Al de skytower gezien en over de Auckland Harbourbridge gereden. Hier hadden we al een mooi uitzicht over de stad. `s Avonds laat aangekomen in Pakiri Beach.

`s Morgens ontbeten aan de picknicktafel naast de rivier die uitmondt in de zee. Met heel veel geluk kan je hier `s morgens de killer whale (orka) zien. Vanaf hier hebben we een prachtig uitzicht op de zee. Na de middag gaan zonnen en relaxen op het strand waar ook weer bijna niemand anders was. Op een gegeven moment was Manu met zijn verrekijker aan het kijken naar de zee opzoek naar orka`s, maar hij zag iets anders in het water... Een groep dolfijnen kwam heel dicht bij de kust gezwommen en sprongen over de golven. Wij lopen dus naar het water en hebben ze een beetje kunnen filmen, maar ze zwommen best wel snel voorbij. Voor de rest tot `s avonds op het strand gelegen.

Zusje

Nou dat is leuk voor het allemaal te lezen zeg! Hopelijk is het filmpje goed gelukt met de dolfijnen :). Ik ga nu de foto's bekijken. Ben is benieuwd! Groetjes xxxx mis jullie!

Marijn >Sylke

Klinken allemaal zeer toffe verhalen en avonturen ! nog veel plezier daar maar da zal wel lukken zo te horen ! wij reisen mee veel grts