Manu-Lotte.reismee.nl

Paihia - Matauri Bay - Cape Reinga

11 -12 - 13 - 14 Maart 2011

Vanmorgen nog even naar het strand geweest om hopelijk een orka te zien, maar vandag kwamen ze niet voorbiij zwemmen. Spijtig...

Frown
Dan vertrokken richting The Bay of Islands. Onderweg nog even gestopt bij 'Whale Bay'. Hopelijk is de baai zijn naam waardig?! Geen orka`s te bespeuren, dus maar lekker op het strand gelegen. Daarna verder gereden naar Paihia. Toen we bij Paihia aankwamen, was het er ongelooflijk druk en allemaal chic volk. Ze zullen wel naar hun weekendhuisje komen hier aan de baai. Dan fish `n chips gaan eten bijk VINnies takeways en een camping gezocht aan het water. Dit was misschien niet zo een goed idee, want `s avonds kregen we te horen van de tsunami en de aardbeving in Japan. Ook dat misschien die tsunami richting Nieuw-Zeeland kon komen. We hadden er dan maar voor gezorgd dat alles vertrekkensklaar stond, moest het zo ver zijn. We gingen niet echt met een gerust hart slapen, want er vertrokken ook al een paar mensen van de camping.
Undecided
Dan toch in slaap gevallen en om 2u maakten onze buren zo een kabaal dat we wakker werden! Ze hadden het gehoord van de tsunami en raakten in paniek. Manu eens goed geroepen en toen zijn ze zonder tent vertrokken
Laughing
. `s Nachts nog even op pc gekeken wanneer hij Nieuw-Zeeland zou bereiken. Er stond 6.30u dus wekker om 6u gezet. Toen nogmaals gekeken, maar niets meer aan de hand. Het zou maar een golf van 1m zijn die Nieuw-Zeeland zou bereiken. Oef...

Happy Birthday Lotte! `s Morgens al veel verjaardagswensen gehad en geskypt met het thuisfront. Even alles vertelt over de tsunami. Dan naar de ferry gegaan om naar het dorpje Russell te varen. Daar was een festival met kraampjes te doen. Toen we op de boot zaten, zagen we dat het water in de baai rare bewegingen maakten en de golven niet gingen zoals normaal. Ook zaten er bruine vlekken in het water. Er werd ons vertelt dat dit de verschijnselen van de tsunami waren. Even verderop zagen we ook weer een groep dolfijnen. Dan aangekomen in Russell, een echt pitoresk dorpje,maar de kraampjes stelden niet zoveel voor. `s Middags terug de ferry genomen en dan doorgereden naar Matauri Bay. Een prachtige baai, misschien tot hiertoe wel 1 van de mooiste! Hier op de camping gaan staan. `s Avonds bij het douchen en koken, merkten we dat dit wel de smerigste camping was die we gehad hebben. Er waren nog juist geen ratten...

Voor de eerste keer eens lekker lang uitgeslapen! En dan word je wakker met zicht op zee en een lekker warm zonneke! ZALIG! Manu was in de voormiddag nog een wandeling gaan maken op de berg van Matauri Bay waar hij een overzicht had over de Cavalli Islands en waar ook het wrak van de Rainbow Warrior ligt geborgen. `s Middags doorgereden richting Ninety Mile Beach. Dit is een heel lang strand, zoals de naam het zelf al zegt. Je kan dit strand helemaal afrijden met een 4x4 tot aan Cape Reinga. In de late namiddag kwamen we aan het begin van het strand aan en waren we aan het twijfelen of onze auto ook op het strand zou kunnen rijden?! Lotte uitgestapt om te gaan kijken en Manu een flinke aanloop gepakt en gas erop! Ineens stond hij al beneden met de auto. Manu racen over het strand

Cool
, beetje in de zon gezeten en verder gereden naar de camping halverwege richting Cape Reinga. Op de camping kregen we te horen dat het rond Cape Reinga niet zo veilig is en waren we blij dat we daar niet op een DOC camping sliepen. Het zijn de werkloze Maori`s die de toeristen beroven en inbreken in auto`s.

Vertrokken aar Cape Reinga. dit is 1 van de 2 noordelijkste punten van Nieuw-Zeeland, waar de Tasman Sea en de Pacific Ocean elkaar tegenkomen. Dit kan je zien vanbij de lichttoren op Cape Reinga. Daar aangekomen enkele leuke foto`s genomen, maar spijtig genoeg waren ze de lichttoren juist aan het herschilderen. Op de teriugweg gestopt bij de Te Paki Giant Sand Dunes. Deze zandduinen zijn 70m hoog en met een bodyboard kan je dan langs de steile randen naar beneden glijden. ECHT GAAF! Enkel het naar boven klimmen op de duinen is minder leuk... Rest van de dag gereden en in Kohukohu de ferry genomen naar Rawena om te overnachten in Opononi. Hier hadden we een mooi zicht over de zandduinen.