Manu-Lotte.reismee.nl

Opononi - Pakiri - Orewa

15 - 16 - 17 Maart 2011

Vertokken richting Sandspit. Onze eerste stop was in het kauri forest bij 'Tane Mahuta' waar de grote kauri boom staat. Zo een mega grote & dikke boom hebben wij nog niet gezien

Surprised
. Het is ook de grootste kauri tree in Nieuw-Zeeland. Omtrek 13,8 m en totale hoogte 51 m. Deze boom stond dus in het kauri forest waar we door heen moesten rijden. Onder weg nog enkele grote jaaapen gezien,maar niet zo groot als 'Lord of the forest' de boom die we eerst zagen. Aaangekomen bij sandspit, maar dit was niks, een klein haventje en geen strand. Dus verder gereden naar Goat Island, maar dat was ook niets. Enkel een goede plaats om te snorkelen. Dan maar terug gereden naar Pakiri Beach, waar we vorige keer ook zaten en waar het een goede en rustige camping, strand was. Het zal waarschijnlijk wel de laatste keer zijn dat we zo een rustig strand gaan hebben en hiervan kunnen genieten.

Relaxen op Pakiri Beach

Cool
! Vandaag op het strand gelegen, was gedaan en `s avonds internet bijgewerkt.

Vertrokken naar Orewa, waar we onze laatste tent nacht in Nieuw-Zeeland tegemoet gaan. We kijken toch wel een beetje uit naar het hotel in Auckland dat Lotte gekregen heeft voor haar verjaardag en een etentje in de Skytower

Laughing
!!! `s namiddags nog rondgelopen in het centrum en een terrasje gedaan.

Tinne

Man man... jullie zijn daar nog goed aant genieten precies voor de laatste dagen! Ge hebt gelijk... Australië zal wel iets vermoeiender worden zonder auto! Zusje, geniet van je verjaardagscadeau daar in Aukland... en tot gauw weer! :-x