Manu-Lotte.reismee.nl

Australie - Brisbane - Noosa heads

21 - 22 - 23 - 24 Maart 2011

Na 3,5u vliegen, aangekomen in Brisbane. Het is hier 9u later dan in Belgie. De controle op de luchthaven is goed gegaan, we moesten alleen onze tent laten zien. Ze hebben deze dan nagekeken op gras of beestjes die slecht zouden zijn voor de Australische natuur. Er liepen op de luchthaven ook beagleshonden rond die de passagiers en bagage controleerden op fruit, drugs en andere dingen die niet welkom zijn in Australie. Bij het buitenkomen uit de luchthaven kregen we een hete tropische lucht in ons gezicht

Cool
. Heel banauwd, dus heel hard zweten. Dan de trein genomen naar Brisbane Centrum waar we een hostel hadden geboekt. Hier direct 2 nachten geboekt zodat we wat tijd hadden om onze reis door Australie op een rijtje te zetten. We hadden een kleine kamer en het was er stikbenauwd doordat er in heel het hostel geen airco was. Door de stad geslenterd en al gauw merkten we dat dit een heel grote en drukke stad was. Er zat veel jonge jeugd in het hostel, dus `s nachts werden we wakker gehouden door zatte, roepende en op de deurbonkende pubers!

`s Morgens gaan ontbijten bij een taverne, omdat het in de keuken van het hostel te heet en te ranzig was. Het was vandaag weer heel warm (33 graden). Opnieuw een SIM-kaart gekocht om te kunnen bellen vanuit Australie. We hadden geluk, want voor de maand maart is dit gratis bellen naar Belgie. Op het internet nog wat zoekwerk gedaan naar wat we in Australie allemaal kunnen doen en wat dit kost. Dan besloten om toch maar rond te reizen met de Greyhound bussen. Deze stoppen op elke plaats die we willen zien en het is het goedkoopst. `s Avonds nog wat door de stad gelopen en aan de rivier gezeten.

Vandaag onze bustickets gaan bestellen en onze uitstappen naar Fraser Island en de Whitsundays vastgelegd. We kregen hier wel wat korting, dus ook maar ineens onze trip naar Alice Springs geboekt en een paar hostels vastgelegd. Dit was wel even en duur grapje, dus hopelijk is het zijn geld waard?! `s Middags de bus genomen naar onze eerste stop: Noosa Heads. Deze busreis is al goed meegevallen. In Noosa Heads een andere bus genomen naar onze camping bij de rivier. Het zit hier vol papegaaien, wel honderden bij elkaar in verschillende kleuren. Er vliegen hier ook pelikanen over en er kruipen salamanders rond.

Na het ontbijt de was gedaan en onze reismee alvast getypt. Na de middag een bootje gehuurd voor op de rivier te varen door de Everglads. Ook was er visgerief bij inbegrepen, dus kon Manu vissen. Eerst aangemeerd op een zandbank en wat gevist en gezwommen. Dan wat rondgevaren en op een zandbank zat een grote Pelikaan rustig te wachten op een voorbij zwemmend visje. Het was een leuke namiddag, alleen wat verbrand.