Manu-Lotte.reismee.nl

Fraser island

25 - 26 -27 - 28 Maart 2011

`s Morgens gepakt en gezakt naar de bushalte gelopen in vanuit de camping in Noosa Heads. Deze bus brengt ona naar de bus die rijdt naar Hervey Bay. Na een uur rijden zijn we gestopt bij een tankstation en daarna nog 3,5u doorgereden naar Hervey Bay. Hier slapen we eerst een nacht in een hostel om vervolgens naar Fraser Island te gaan voor 3 dagen. `s Avonds onze kleine rugzak klaargemaakt voor 3 dagen, want met onze grote rugzak is dat niet handig. Deze blijft in het hostel tot maandag.

`s Morgens vertrokken naar Fraser Island. Eerst met de bus naar de ferry en dan met de ferry naar het eiland. Hier stond een grote 4x4 truck op ons te wachten. Met deze bus gaan we rondtoeren op het eiland en slapen in het Kingfisher Bay Resort.Elke ochtend moeten we langs de roller coaster zoals ze dat hier noemen het is een heel hobbelige weg, waar uw eten er 's morgens bijna terug uitkomt! Eerst naar een klein meer gegaan waar de kortnekschildpadden zitten. Dan naar central station voor onze lunch. Vanuit daar hebben we een wandeling gemaakt door het regenwoud langs een kreek. Het was een mooie wandeling met grote, dikke bomen en lianen. We hebben hier een grote lisserd gezien. Ook heb je hier de grootste varens ter wereld met de meeste bladeren. Daarna doorgereden naar Lake McKenzie. Het is een blauw zoetwatermeer met een wit strand. Hier hebben we 2u genoten van de zon en terug gereden over de hobbelige zandweg naar ons Resort. Aangeschoven aan het iets wat schrale buffet en wat gedronken met Kai en Vicky.

Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld waar bomen en vegetatie op groeit. Er leven veel reptielen, vogels, slangen en dingo`s (wilde honden)op het eiland. Eerst zijn we gaan kijken naar de grote zandduinen en daarna naar Maheno Shipwreck. Het is een oud schip dat aangespoeld is op Fraser Island door een cycloon. Daar konden we een scenic flight doen over Fraser Island. Dat hebben we dan ook gedaan. Prachtig uitzicht over het eiland en starten en landen vanop het strand . Na de vlucht doorgereden naar Indian Head. Doorop hebben we een wandeling gemaakt naar de top waar je aan beide kanten strand, zee en duinen hebt. Doorgereden naar de Champagne Pools . Dit zijn natuurlijk gevormde baden door gesteente waar zeewater inloopt bij hoogtij. Op onze terugweg gestopt bij Eli Creek. Dan teruggereden naar het hostel en onderweg zagen we een dingo. Vandaag hebben we Bernard leren kennen uit Hoei. Hij heeft al heel veel gereisd en wou ons graag wat helpen bij onze reis naar Azie. Daarmee hebben we `s avonds nog gezellig iets gedronken in de dingobar.

Eerst naar Lake Wabby geweest om daarna over de zandduinen naar de zee te wandelen. Dan gaan lunchen en verder gereden naar Lake Birrabeen, weer een zuiverwater meer met een wit strand waar we heerlijk konden vertoeven. Om 5u de ferry terug gepakt naar Hervey Bay. daar zaten we in hetzelfde hostel als voor Fraser Island. Iets gaan eten met Kai en Vicky ( Engeland) en info uitgewisseld omdat zij naar Nieuw-Zeeland gaan en al in Bali geweest zijn. Het was een leuk weekend en het was zeker de moeite om 3 dagen rond te reizen op Fraser Island.

Zusje

Amai dat zijn leuke verhalen seg!
En zn hond, die zal dan wel groot zijn geweest en heel eng? want die zijn wss niet gewend aan mensen e.
Ik zal de foto's eens bekijken.
Leuk dat jullie weer mensen hebben leren kennen en die jullie informatie geven! Vriendelijk van hun! Hou er dan maar contact mee. je weet nooit !
Groetjes en veel plezier xxxxx Mis jullie!!
Hier is het trouwens ook goed weer. maar niet zo heel warm als bij jullie. bij ons is het 16graden zoiets. xx

Ralf en Evelien

echt super verhalen en foto's!
wat een enorme ervaring,
zijn stiekem jaloers.

geniet er nog van he, groetjes ons

Philip Meir

Laatste verhalen net gelezen! en zeer geboeid gelezen zelfs :-) nu nog de foto's zien! groetjes

Luc en Josée Nieuw-zeeland/Arendonk

Hoi Manu en Lotte
Wij zijn ondertussen terug thuis maar we volgen jullie reis met veel belangstelling op de computer.
Mooi om de foto's te zien.
Nog een prettige en mooie reis verder.
groetjes
luc en josée Verstraete

sander en brenda

amai weer mooi verhaal!
en de fotos zijn ook echt geweldig haha , lijkt percies of ik zit erzelf!
en manu een bietje regen houd jouw toch nie tegen he haha!
IK wacht al op het volgende verhaal!
salukes x