Manu-Lotte.reismee.nl

Cairns - Cape tribulation - Daintree NP - Atherton tablelands

6 - 7 - 8 - 9 -10 -11 -12 april 2011

`s Morgens naar het busstation gegaan waar we om 9u de bus naar Cairns moesten hebben. Deze was 2u te laat, dus pas om 11u vertrokken. Onderweg hebben we veel ondergelopen velden gezien en rivieren waarvan het water heel hoog stond. Na 10u rijden, kwamen we aan in Cairns. Gelukkig moesten we niet zo ver lopen van de busterminal naar ons hostel.

Deze middag met de bus naar de Botanic Gardens van Cairns gaan kijken en daarna teruggewandeld langs de zee. Terwijl we over het strand liepen, was het eb en zat het er vol met grote krabben. Nog even naar de haven gewandeld en `s avonds lekker gaan eten in italiaans restaurant

Laughing
. Onderweg naar het restaurant zagen we grote vleermuizen vliegen. 1 ging er in een boom hangen en zo konden we een foto maken.

Vanmorgen een auto vast gelegd voor de komende 3 dagen. Door de stad gewandeld en het viel ons op dat hierinCairnsheel veel aboriginals waren. Naar het winkelcentrum geweest en een terrasje gedaan, want eindelijk scheen de zon!

`s Morgens de auto gaan ophalen om naar Cape tribulation, Daintree National Park en Atherton Tablelands te gaan en het wasnog steeds lekker weer

Cool
. Onze eerste stop was Hartley Crocodile Farm. Hier zaten natuurlijk veel krokodillen, maar ook kaola`s, reptielen en kangeroo`s enz... Daar een boottocht gedaan over de rivier met krokodillen. Deze werden dan gevoederd met een stok, wat wel leuk was om te zien. Toen we door het park liepen, schoot er een dunne, groene slang weg voor ons voeten! Dat was schrikken
Yell
! Dan doorgereden en een oversteek gemaakt over de Daintree River om in het Daintree National Park te komen. Waar we stops gehouden hebben bij de lookout points en Cape Tribulation. `s Avonds terug de rivier overgestoken en geslapen in Port Douglas.

Vertrokken naar Mossman Gorge, een prachtige rivier met grote rotsblokken. Het water was wel te koud om te zwemmen. Doorgereden naar Kuranda waar we gestopt zijn bij de Barron Falls. Verder gereden naar Yungaburra en onderweg gestopt bij de Curtain Fig Tree. In Yungaburra hebben we geslapen bij een B&B

Wink
. We hadden een ruime kamer met kingsize bed en een grote badkamer met bubbelbad! Dat bad was wel niet zo een succes haha! De eigenaar gaf ons een route langs een rivier waar we misschien boomkangeroo`s en platypussen konden zien. De platypus hebben we gezien.

ZALIG GESLAPEN! Zelfs beter dan thuis, zo een goed bed was het! Vanuit Yungaburra doorgereden naar Milaa Milaa waar we de watervalroute gedaan hebben. 3 watervallen: De milaa milaa falls, de zillie falls en de ellinjaa falls. Dan ook gaan kijken naar de Millstream falls. Dus veel watervallen vandaag... Nog iets meer naar het zuiden gereden, naar Paronella Park. Dit park is gebouwd door een spanjaard en heeft een heel boeiende history wat het park zo speciaal maakt. Hierna zijn we teruggereden naar Cairns. Het was nog eens fijn om 3 dagen met de auto rond te rijden en te kunnen stoppen waar we wilden.

Ron Janssen

Wat heerlijk dat jullie zoveel moois zien en genieten!
Veel plezier nog!
Groeten uit het verre Poppel

Tante Linda

He Manu en Lotte, ik heb jullie verhalen weer eens gelezen en de foto's bekeken ik vind het echt iets om jaloers op te worden, geniet van alles en stel het goed.
Groetjes van ome Tony en mij.

MAMA MANU:aan iedereen die meeleest!)

AAN FAMILIE EN VRIENDEN VAN MANU EN LOTTE,
morgenvroeg (australische tijd) vertrekken Manu en Lotte voor een 5 daagse kampeersafari naar de OUTBACK . Weinig kans dat we contact hebben met hun gedurende deze dagen.Ze zitten echt in the middle of nowhere. Wie alvast wil meegenieten van hun tocht moet op internet kijken bij WAYOUTBACK en dan de 5 daagse 4WD safari lezen met route en video. Zo krijg je een idee wat hun te wachten staat. Veel leesgenot! Christel

marijn sylke

Ge zult één goed bed wel kunnen gebreuken om de komende 5 dagen door te komen denk ik ! Tof dat we de outback ook kunnen bekijken ga da eerst doen groetjes veeel plezier