Manu-Lotte.reismee.nl

Alice Springs - Outback - the red centre

13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 April 2011

'S morgens het vliegtuig gepakt naar Alice Springs om daar een 5 daags tocht te maken door de 'outback' . Gelukkig was het overdag, dus hadden we een mooi uitzicht over Cairns! Aangekomen in Alice Springs even gestopt bij de bekende foto stop... het was ook hier weer bloed heet en geen wind! Aangekomen in het hostels kregen we te horen dat het hier niet veilig is en er 's nachts veel bende's van Somalie/Aboriginals zijn die de toeristen overvallen enz... Dus na het inchecken naar het centrum gegaan, om inkopen te doen voor de volgende dagen! We werden onderweg al wat lastiggevallen door de Aboriginals... maar gewoon maar rustig doorgelopen. 's Avonds werd het wel duidelijk alles rond ons hostels werd goed afgesloten

Cool
!

Om 5:45uwerden we opgehaald voor de 5 daagse tocht door de outback! Eerst gestopt bij een camelfarm waar er natuurlijk kamelen waren, maar ook een tamme dingo en een paar kangeroo`s. Daarna zijn we bij een Aboriginal Artcentrum gestopt. Hier stellen Aboriginals hun kunstwerken tentoon voor wat geld. Om `s avonds te kunnen koken, moesten we hout gaan zoeken en zijn we dat alvast naar onze kampplaats gaan brengen. Op de kampplaats hebben we geluncht en kennisgemaakt met iedereen van de groep. In de namiddag hebben we rond de fameuze Rode Rots, de Uluru, gewandeld. We moesten onze vliegennetten over ons hoofd doen, wat geen zicht is, maar het zit hier vol met vliegen die in je oren, mond en neus kruipen. Jak! Ook zijn we met de groep gaan kijken naar de zonsondergang bij de Uluru waardoor de rots mooi donkerrood kleurde. Prachtig! Na een glaasje champagne zijn we naar onze kampplaats gegaan en het kampvuur aangemaakt om te kunnen koken. Gezellig met de groep gegeten en onze eerste nacht in een swag (soort dikke slaapzak) onder de blote hemel met miljoenen sterren tegemoet gegaan... We hebben weer geluk dat we een plezante groep hebben!

Na een korte nacht werden we om 5 u gewekt om naar de zonsopgang te gaan kijken bij kata tjuta ( olga's ). Deze was prachtig om te zien

Surprised
. De zon kwam op naast Uluru en scheen vervolgens op de Olga's ! Daarna weer een prachtige wandeling gemaakt door de Olga's, waar we boven een mooi zicht hadden, het was precies een postkaartje. Daarna naar het cultureel centrum van Uluru NP gereden onderweg kwamen we nog enkele wilde camelen tegen! Er leven namelijk enkele duizenden camelen in het wild hier. Daarna doorgereden om hout te zoeken dit gaan we elke dag doen om 's avonds ons kampvuur en eten te maken, en vervolgens naar onze kamplaats te rijden! Onderweg kwamen we een Road train tegen dus even gestopt om een foto te maken... Deze slaapplaats was meer afgelegen van de bewoonde wereld dus moesten we een vuurke maken om warm water te hebben in de buiten douche. We hadden ook een buiten toilet dus ook een schoon zicht tijdens het.....! En onze kleine vrienden liepen hier ook weer rond! Hierover meer de volgende dagen haha.

Vandaag hebben we een grote wandeling gemaakt door de Kings Canyon. In het begin was het een zware klim die de 'Heartattack Hill' werd genoemd, maar het uitzicht loonde de moeite! Halverwege onze tocht, zwikte een vrouw van onze groep haar voet om en het werd behoorlijk dik! Ze werd met de helikopter opgehaald wat wel even spectaculair was toen hij landde en opsteeg op de berg! Wij natuurlijk foto`s maken zoals een echte toerist dat hoort te doen... `s Middags bbq en in de outback nog een meloenenbowling wedstrijdje gehouden. In Alice Springs hebben we een deel van onze groep afgezet die maar een 3 daagse tocht deden. We bleven dan met z`n 6 over. Door het donker verder gereden naar Oak Valley waar we slapen op een Aboriginalfarm. Onderweg kwamen veel kangeroo`s en koeien ons goeiendag zeggen. Gelukkig werden ze niet overreden door onze grote truck! Bij het klaar maken van het eten, kwamen er een hoop motten tegen het dak van onze kampplaats gevlogen die dan dood op de grond of in ons eten vielen. We gaven ze al snel de naam: 'Suicide Mots'. eten voor onze kleine vrienden dus da beloofd voor deze nacht!

Deze nacht was niet zo goed! We werden gewekt door the pig family... 6 varkens die 's nachts langs ons kwamen gelopen en flink wat lawaai bij hadden. Dus Manu jaagde de varkens weg en kroop even later weer terug in zijn swag! Hij lag nog maar net terug in zijn swag en ineens kropen er enkele van onze kleine vrienden (muizen) over zijn hoofd en swag! Wat was dat verschieten!!! 'S morgens kregen we bezoek van 2 aboriginal mannen, die ons een rondleidng en uitleg gingen geven op hun land over de aboriginals en zijn werk. Dat was wel interessant. Hij heeft ons een stuk van zijn land laten zien en zijn eigen canyon. Alles was niet mogelijk, want we zouden er 2 dagen over doen om van de ene kant naar de andere kant van zijn land te gaan! Zo ver dat we konden kijken, was zijn land waar hij vee op hield en hij heeft ook zijn eigen olijfboomgaard! We kunnen hier ook gratis logeren als we wat werken voor hem wat ons wel tof leek! Dus hebben we zijn adres en e-mail gevragen moesten we dat willen, nu is dat niet mogelijk we hebben geen werk-visum! Na de lunch zijn we door gereden naar 'Glen Helen Gorge' in de West Macdonnell Ranges. Daar aangekomen een duik genomen in het koude water! Hier was ook onze laatste slaapplaats, dus ook onze laatste nacht in een swag! We kregen een iets luxer diner met steak en aardappelgratin

Wink
. Jammie!

De volgende morgen zijn we vroeg opgestaan om ons klaar te maken voor onze laatste grote wandeling in Ormiston Gorge. Eerst moesten we een berg op om daarna een uitzicht te hebben over de vallei wat heel indrukwekkend was! De wandeling ging grotendeels over rotsen door de vallei. Het was dus uitkijken dat niet weer iemand zijn voet omzwikte! We wandelde langs de rivier en we moesten deze ook enkele keren oversteken. Bij de laatste oversteek moesten we zelfs zwemmen en dat was ijs en ijs koud!!! En dan moest Manu ocharme nog een keer terug zwemmen omdat Lotte haar BH vergeten was... Het was een leuk laatste tocht! In de namiddag stopten we nog bij een rivier waar we konden zwemmen, maar niemand wou nog een keer in het ijswater. Dan iedereen afgezet in hun hotel/hostel en `s avonds hadden we met de groep afgesproken in een bar in Alice Springs om samen iets te eten en te drinken. Het was een gezellige avond en we hadden echt een toffe groep om deze 5 daagse mee te doen! We zijn `s nachts wel met de taxi naar ons hostel gemoeten, want Alice Springs liep ondertussen vol met dronken Aboriginals en Somaliers!

Goede 5 daagse in de Outback gehad, vroeg opstaan veel wandelen enweer veel mensen leren kennen

Laughing
!

Tinne

Amai! Wat een avontuur zeg! back to basic :).. Veel plezier nog aussies!!!

mama en papa

Weeral een overgetelijke ervaring.We zijn curieus naar het volgende verhaal Melbourn bij jullie amerikaanse vrienden op de 37 ste verdieping en Sydney. Tot ziens.

Marijn

Klink als één prachtige ervaring , maar zou niks voor mij zijn al die beestjes haha ! nog veel plezier in sydney en nu op naar indonesie ! misse jullie grts

Rob

Denk dat de beestjes een goede oefening zijn voor het vervolg van jullie trip. Prachtige verhalen en zo te horen vermaken jullie je uitstekend. Als jullie naar Thailand gaan bezoeken jullie dan ook de monniken met de tamme tijgers?
Heel veel plezier nog en Be careful