Manu-Lotte.reismee.nl

Indonesie - Sanur - Ubud

28 - 29 - 30 April & 1 - 2 Mei 11

Vandaag zat ons Aussie avontuur er weeral op, dus op naar het volgende en kunnen we beginnen aan azie! We hebben heel veel gezien in Australie, maar nog niet alles! We kunnen nog altijd terug gaan om de west- kust te verkennen met een 4x4 ! De tijd gaat hier snel het lijkt wel of we net weg zijn van thuis. In de late namiddag zijn we naar Bali indonesie gevlogen. Om 22:00u zijn we geland in Denpassar Bali! Het is hier weer lekker warm en benauwd! Op het vliegveld eerst visum gehaald, dan onze backpacks gaan halen en hier stonden al enkele bagagedragers te wachten! Met het buiten komen was het: Taxi, Taxi, you need transport, yes? haha... Dus wij een taxi genomen naar het hotel in Sanur! Onze bungalow ziet er netjes uit.

Vanmorgen kennisgemaakt met het Balinese ontbijt (dus ook noodels). Toen we door de straten van Sanur liepen, kon je niet naast alle offers kijken. Ze lagen ook op de voetpaden, dus moest je uitkijken dat je er niet op trapte. Ook heeft elke woning een klein tempeltje. Er wordt veel wierook gebrand waardoor de lucht in de straten een bepaalde geur krijgt. Dit in combinatie met de vele uitlaatgassen van de oude auto`s en brommers kan soms erg stinken! We horen heel de tijd weer: Taxi,taxi, transport? Wel grappig! Lotte meteen een sarong gekocht om de tempels binnen te mogen en een gsm-kaart gekocht het bleek wel een tweedehandse te zijn

Laughing
. Ach ja, als we maar kunnen bellen toch? We bieden wel af, maar weten dat we nog te veel betalen. We gunnen het die mensen dan ook.

`s Morgens naar het strand van Sanur gegaan en hier onze eerste bemobus ervaring gehad. Ze vragen eerst nartuurlijk veel te veel en als je dan een prijs afspreekt, zeggen ze bij het uitstappen dat de prijs per persoon was en niet het totaal. Daar ging Manu natuurlijk niet mee akkoord! Met de Perama bus naar Ubud gegaan en onderweg zagen we veel houtsnijwerken en mega grote Boeddha beelden. Een taxi genomen naar ons hotel en met de chauffeur afgesproken om de volgende dag een tour te doen met hem. Deze avond zijn we naar een ceremonie in een tempel gaan kijken, veel muziek, offers en traditionele kleding. Mooi om te zien wewarenbijna al enigste blanke daar.

Vandaag gaan we enkele tempels bekijken en naar een vulkaan met prive chauffeur! Eerst zijn we gestopt bij een hout atelier waar ze allemaal beelden maken. Maar hier waren weeral snel weg we mochten maar even kijken hoe ze werkten. En werden we bijna naar binnen geduwd om wat te kopen dus waren we net zo snel terug buiten als da zo werkt! Niks gekocht en verder gegaan... Dan naar onze eerste stop een tempel 'Goa Gajah' tempel en de olifanten grot. Manu een sarong van daar aan gedaan, anders mocht hij niet binnen! Bij de grot was een heilige bron waar we onze zonden hebben weggewassen

Wink
. Dan naar de volgende tempel maar weet de naam niet meer. Toen we daar aankwamen weer vant zelfde 'Sarong Sarong Sarong' you need sarong for tempel, manu uiteindelijk ook maar een sarong gekocht! Hier moesten we eerst 120 grote trappen naar beneden om aan de tempel te geraken. Het was er prachtig door de rijstvelden lopen en langs weeral veel winkeltjes. Toen 'Spiderman' tegengekomen hij zou voor ons wel een kokosnoot uit de palmboom halen. Voor 1 euro ging hij die wel halen, dus hebben we lekkere kokosmelk gedronken en de kokos gegeten. Verder door de rijstvelden naar een kleine waterval gelopen. Daarna nog een speciale koffieplantage bezocht. Hier maakten ze koffie van de stront van grote katten. Die eten de koffiebonen op van de boom en kakken deze daarna weer terug uit, de bonen worden uit de drol gehaald, verbrand en dan gemalen tot koffie. Dit is hier een delicatese en kost in Amerika wel 1000$ per kilo. Deze koffie hebben we dan ook maar eens geproefd Mmm lekker
Undecided
! Alleen een beetje sterk. Dan naar de Mount Batur (vulkaan) gereden om te luchen met zicht op de berg. Het was nog steeds zichtbaar dat de vulkaan 10 jaar geleden uitgebarsten was. Er lag namelijk nog heel veel lava rond de berg. Dan door gereden naar de mooiste rijst terrasen van Bali hier worden ook geregeld films opgenomen. Bij het uit stappen daar kwamen de kinderen al naar ons toegelopen om wat te verkopen, postkaarten, sarongs , t'shirts, enz... Wel zielig omdat te zien maar we hebben niets gekocht omdat er zoveel waren en als je dan bij de een iets koopt dan komen de andere ook. We hebben ze daarom snoepjes gegeven. Dit was onze dagtocht met de gids.

Relax dagje aan het zwembad! Even naar het centrum gegaan om geld te halen want morgen gaan we naar het eiland Gili trawangan ! Onderweg nog even een visbad genomen om de dode huid weg te laten eten haha!

karin lauwers

Amai, super verhaal! Zal wel een serieuze cultuurshock zijn na Australie en N.Zeeland, vermoed ik. Net Heidi J. gezien, sprak van New York en dat jullie elkaar daar misschien gaan ontmoeten volgende maand. Echte wereldreizigers zijn jullie hé! Ons Ellen gaat vanaf juli ook weer voor 3 maand op stap. Bestemming ligt vermoedelijk ook ergens in jullie buurt. Groetjes en een heel fijne verderzetting van jullie avontuur. Karin.

may en wim

he weer een hele belevenis zo te lezen wel zeer mooie fotos hoor, jullie zien er allebei beter en beter uit jullie schitteren je kunt zien dat jullie het best naar je zin hebt. Allee tot het volgende reisverslag en nog de groetjes van wim en may