Manu-Lotte.reismee.nl

Singapore

21 - 22 -23 Mei 2011

Er even tussenuit in de wereldstad/land Singapore. Hier moeten we tenminste onze rok niet aan doen

Laughing
. Het was een indrukwekkende stad met veel westerse invloeden. Het is een stad met een mix van culturen. Alles is hier heel modern en proper. Onze missie was om hier een camera te kopen. Die camera hebben we dan ook, maar om deze te krijgen... Dat was een hele belevenis. Meer details volgen nog later. Ons hotel was in Little India. En het zag er ook echt zo uit! Op zondagavond komen alle indiers buiten en gaan ze in hurkzit op de straten zitten. In de stad, bij het water, is er een immens gebouw waar bovenop een boot ligt. Hier rond is er `s avonds een grote lazershow te zien met grote fonteinen, vuur en muziek
Cool
. Alle mensen in de stad kwamen ernaar kijken. Je kon ook langs de rivier wandelen waar alle huizen felle kleuren hadden.Het reuzenrat de 'frequent flyer' gaan bewonderen en waar we ook nog een stuk over het formule 1 circuit zijn gelopen!

Ubud - Lovina - Sanur

13 t.e.m. 20 Mei `11

Terug in Ubud een uitstap gedaan met onze chauffeur van de vorige keer. We mochten bij een familie in een traditioneel balinees dorpje gaan kijken hoe hun leven en wonen. Een primitieve keuken waar nog gekookt wordt op houtvuur, het varken (dat elke familie in Bali heeft) en het 'dodenopberghok' kregen we te zien. Doden worden hier nog steeds thuis bewaard tot de verbrandingsceremonie plaatsvindt. Dat zal geen frisse geur zijn in deze hitte! Ook hadden ze nog een setje hanen staan voor de hanen gevechten.Dit gebeurt hier nog (illegaal). Dan een bezoek gebracht aan de Besakih tempel, de moedertempel van Bali. De tempel ligt op een berg, waardoor we de mooie rijstterrassen rond de tempel konden zien. Hier weer veel kinderen die probeerden wat te verkopen... Dat is blijkbaar toegestaan in Bali, enkel bedelen op straat is verboden.

De bus genomen naar Lovina, maar het was wel een heftig ritje
Surprised
. Door slingerbochten rijden met hevige regen, die dan langs alle gaten en spleten (en dat waren er veel) kwam binnengelopen. Alle ramen dampten aan en we hoopten dat de chauffeur nog iets kon zien... Blijkbaar was zijn zicht niet zo goed, want in een bocht reden we bijna op een andere bus! Het scheelde echt niks! Iets verderop stopte hij toch maar even om zijn raam proper te maken... maar het hielp niet veel!

Manu is naar de plaatselijke kapper geweest en we moeten zeggen dat het niet slecht gedaan was voor met een botte tondeuse. Ook nog wat extra populaire Bintang T-shirten aangeschaft en de mensen van ons verblijf blij gemaakt met spullen die we niet meer kunnen gebruiken, hoewel wij van hun veel te kleine lakens hadden gekregen voor op ons bed en handdoeken met mieren tussen... Ach ja. `s Avonds wilden we naar het centrum gaan, maar er waren ineens geen bemo`s (kleine busjes) te bespeuren. Dan maar beginnen lopen, maar het was 3km... Stopt er een jongen op een brommer en vraagt of we een lift wilden. Ja, we hadden niet veel keuze. Hij belde zijn vriend op en zo werden we door het drukke verkeer naar het centrum gebracht. Dat was eigenlijk wel leuk! Toen we terug wilden naar ons guesthouse, waren er weer geen bemo`s te bespeuren! Komt er een man naar ons gelopen die wel vervoer voor ons ging regelen. Nu was er maar 1 brommer. Wij dus met z`n 3 op het brommertje en onze zak met boodschappen! Dat was even spannend! Manu zijn slippers wel wat afgesleten, maar voor de rest was het wel ok...
Tongue out
Ze zijn hier ook niet anders gewoon dan met z`n 3 of 4 op een brommer te zitten...

De bus terug naar Sanur genomen. Die rit duurde 4u, maar is niet saai. Onderweg kom je genoeg mooie dingen tegen en het chaotische verkeer hield ons ook wel wakker!
In Sanur zijn we 5 dagen gebleven. We hebben hier onze onderwatercamera laten ontwikkelen, maar de foto van de haai is mislukt... Echt jammer. Hopelijk zien we er ergens anders nog eentje. Naar ons gevoel zijn we wel te lang in Bali geweest. Twee weken was zeker genoeg geweest. Dat is het nadeel als je de vlucht geboekt moet hebben als je vanuit Australie naar je volgende bestemming vliegt.

En nu op naar Singapore en shoppen maar

Gili trawangan

3 - 12 Mei 2011

Hallo hallo hier zijn we weer met ons volgende verhaal.

Deze keer hebben we niet veel te vertellen want we hebbenniet veel gedaan! Maar wehebben het wel goed gehad

Cool

Met de fastboot vertrokken naar Gili Trawangan! Dit is een klein eiland naast Lombok, waar geen auto's en brommers rijden. Enkel paard met kar en fiets. Dat geeft een speciale en rustige sfeer. Tenminste niet heel de tijd: Taxi,taxi transport...! Het is een klein eiland dat je kan rondwandelen in een paar uur. We hebben lekker genoten van de zon en de zee. Het zijn hier prachtige stranden. Aan de ene kant van het eiland heb je de hotels, bars en winkels en aan de andere kant is er alleen natuur en witte stranden. We zijn hier gaan snorkelen en dit was echt de moeite. Veel gekleurde vissen gezien, veel schildpadden en een haai

Surprised
!Ook hebben we kleine schildpadden gezien in het 'turtle conservation centre'. Zij zorgen ervoor dat de baby schildpadden overleven en als ze groot genoegzijn teruggezet worden in de zee. Hier hebben we dan ook maar een donatie gedaan!Strandwandelingen gemaakt en `s avonds naar de zonsondergang gaan kijken. Er is geen politie op het eiland, maar toch is het hier veilig. Eigenlijk was het de bedoeling dat we hier 3 dagen gingen blijven, maar omdat het hier zo goed was, zijn we maar wat langer gebleven
!

Veel groetjes, en tot de volgende!

Indonesie - Sanur - Ubud

28 - 29 - 30 April & 1 - 2 Mei 11

Vandaag zat ons Aussie avontuur er weeral op, dus op naar het volgende en kunnen we beginnen aan azie! We hebben heel veel gezien in Australie, maar nog niet alles! We kunnen nog altijd terug gaan om de west- kust te verkennen met een 4x4 ! De tijd gaat hier snel het lijkt wel of we net weg zijn van thuis. In de late namiddag zijn we naar Bali indonesie gevlogen. Om 22:00u zijn we geland in Denpassar Bali! Het is hier weer lekker warm en benauwd! Op het vliegveld eerst visum gehaald, dan onze backpacks gaan halen en hier stonden al enkele bagagedragers te wachten! Met het buiten komen was het: Taxi, Taxi, you need transport, yes? haha... Dus wij een taxi genomen naar het hotel in Sanur! Onze bungalow ziet er netjes uit.

Vanmorgen kennisgemaakt met het Balinese ontbijt (dus ook noodels). Toen we door de straten van Sanur liepen, kon je niet naast alle offers kijken. Ze lagen ook op de voetpaden, dus moest je uitkijken dat je er niet op trapte. Ook heeft elke woning een klein tempeltje. Er wordt veel wierook gebrand waardoor de lucht in de straten een bepaalde geur krijgt. Dit in combinatie met de vele uitlaatgassen van de oude auto`s en brommers kan soms erg stinken! We horen heel de tijd weer: Taxi,taxi, transport? Wel grappig! Lotte meteen een sarong gekocht om de tempels binnen te mogen en een gsm-kaart gekocht het bleek wel een tweedehandse te zijn

Laughing
. Ach ja, als we maar kunnen bellen toch? We bieden wel af, maar weten dat we nog te veel betalen. We gunnen het die mensen dan ook.

`s Morgens naar het strand van Sanur gegaan en hier onze eerste bemobus ervaring gehad. Ze vragen eerst nartuurlijk veel te veel en als je dan een prijs afspreekt, zeggen ze bij het uitstappen dat de prijs per persoon was en niet het totaal. Daar ging Manu natuurlijk niet mee akkoord! Met de Perama bus naar Ubud gegaan en onderweg zagen we veel houtsnijwerken en mega grote Boeddha beelden. Een taxi genomen naar ons hotel en met de chauffeur afgesproken om de volgende dag een tour te doen met hem. Deze avond zijn we naar een ceremonie in een tempel gaan kijken, veel muziek, offers en traditionele kleding. Mooi om te zien wewarenbijna al enigste blanke daar.

Vandaag gaan we enkele tempels bekijken en naar een vulkaan met prive chauffeur! Eerst zijn we gestopt bij een hout atelier waar ze allemaal beelden maken. Maar hier waren weeral snel weg we mochten maar even kijken hoe ze werkten. En werden we bijna naar binnen geduwd om wat te kopen dus waren we net zo snel terug buiten als da zo werkt! Niks gekocht en verder gegaan... Dan naar onze eerste stop een tempel 'Goa Gajah' tempel en de olifanten grot. Manu een sarong van daar aan gedaan, anders mocht hij niet binnen! Bij de grot was een heilige bron waar we onze zonden hebben weggewassen

Wink
. Dan naar de volgende tempel maar weet de naam niet meer. Toen we daar aankwamen weer vant zelfde 'Sarong Sarong Sarong' you need sarong for tempel, manu uiteindelijk ook maar een sarong gekocht! Hier moesten we eerst 120 grote trappen naar beneden om aan de tempel te geraken. Het was er prachtig door de rijstvelden lopen en langs weeral veel winkeltjes. Toen 'Spiderman' tegengekomen hij zou voor ons wel een kokosnoot uit de palmboom halen. Voor 1 euro ging hij die wel halen, dus hebben we lekkere kokosmelk gedronken en de kokos gegeten. Verder door de rijstvelden naar een kleine waterval gelopen. Daarna nog een speciale koffieplantage bezocht. Hier maakten ze koffie van de stront van grote katten. Die eten de koffiebonen op van de boom en kakken deze daarna weer terug uit, de bonen worden uit de drol gehaald, verbrand en dan gemalen tot koffie. Dit is hier een delicatese en kost in Amerika wel 1000$ per kilo. Deze koffie hebben we dan ook maar eens geproefd Mmm lekker
Undecided
! Alleen een beetje sterk. Dan naar de Mount Batur (vulkaan) gereden om te luchen met zicht op de berg. Het was nog steeds zichtbaar dat de vulkaan 10 jaar geleden uitgebarsten was. Er lag namelijk nog heel veel lava rond de berg. Dan door gereden naar de mooiste rijst terrasen van Bali hier worden ook geregeld films opgenomen. Bij het uit stappen daar kwamen de kinderen al naar ons toegelopen om wat te verkopen, postkaarten, sarongs , t'shirts, enz... Wel zielig omdat te zien maar we hebben niets gekocht omdat er zoveel waren en als je dan bij de een iets koopt dan komen de andere ook. We hebben ze daarom snoepjes gegeven. Dit was onze dagtocht met de gids.

Relax dagje aan het zwembad! Even naar het centrum gegaan om geld te halen want morgen gaan we naar het eiland Gili trawangan ! Onderweg nog even een visbad genomen om de dode huid weg te laten eten haha!

Sydney

24 - 25 - 26 - 27 - 28 April 2011

's Morgens werden we naar de luchthaven gebracht om onze vlucht naar Sydney te pakken! Daar aangekomen de trein genomen naar ons hotel. We hebben een hotel geboekt in het noorden van Sydney niet in het centrum. We hebben een goeie grote kamer met zicht op de stad en kunnen met de bus elke dag naar het centrum. Dus dat is geen probleem he... Vanaf ons hotel konden we de grote 'Sydney Harbour Bridge' al zien! Deze zijn we dan ook over gewandeld toen we naar het centrum liepen. Vanop de brug hadden we ook een mooi uitzicht over het opera gebouw,centrum, enz... Ook zijn we hier 's morgensvroeg naar the fish market gegaan, waar alle Chinezen of Japaners een grote feest maaltijd met vis naar binnen aan het spelen waren! We hebben hier ook maar wat verse vis gegeten met frieten natuurlijk! Als kerstkado moest Manu naar het Belgium Beer Cafe gaan en een lekkere frisse pint gaan drinken. Dit hebben we dus gedaan, bedankt Tinne

Laughing
en spijtig dat je er niet bij kon zijn. Hier hebben we dan ook maar ineens mosselen met friet gegeten en voor lotte de steak bearnaise... Dat smaakte wel!

Dit zijn onze laatste dagen in Australie! Dus laten we ons korte Aussie bestaan achter ons en gaan we all the way Asian Style, spannend! Zijn echt benieuwd wat dat gaat zijn...

Tongue out

De foto's op onze site zetten gaat wat moeilijk! Maar we blijven proberen om ze er op te zetten.

Melbourne

19-20-21-22-23 April 2011

Om 9 u naar Melbourne gevlogen waar we uitgenodigd zijn bij een koppel Monica & George die we hebben leren kennen tijdens onze tocht in de outback. Deze wonen in de 'Eureka tower' hoogste toren van Melbourne

Surprised
. Dus hebben we geluk dat we daar enkele dagen mogen overnachten. 'S middags in Melbourne geland en eerst even de stad verkend om dan naar Monica & George gegaan. Wat een schoon uitzicht amai!!! Het appartement heeft in de living 1 heel grote raam dus een mooi zicht over de rivier, station, en de stad.... We kregen hier ook onze eigen kamer en badkamer, dus nog eens goed geslapen na 5 dagen in de 'Swags' op de grond! Eerste dagen de stad wat verkend, The Botanic gardens, Queen victoria market, chinatown en gewoon wat window shoppen en wat rondslenteren in de city, en natuurlijk genieten van het mooi uitzicht vanop het appartement. Ook zijn we naar het strand van Melbourne gegaan, hier stonden kleine strandhuisjes die je kan huren voor een 150.000 $ per jaar voor uw strand spullen in op te bergen...! Zwemmen konden we niet om dat er veel Jellyfish in het water zat
Laughing
! Dezelfde avond naar de Blue pinguins gaan kijken waar deze aan land kwamen! De laatste avond hebben we voor Monica & George een lekkere Belgische maaltijd gemaakt om hen te bedanken voor hun gastvrijheid en hebben hun dan ook uitgenodigd om naar ons te komen in Belgie. Daarna zijn we samen naar een footygame (Australian footbal game) gaan kijken in het Melbourne Etihad stadion! Als 'echte' Aussies is een footygame: bier, voetbal, en meatpie! Dus manu volgde deze traditie ook maar! Na 5 dagen goed slapen, rusten en genieten kunnen we weer verder door trekken naar Sydney

Alice Springs - Outback - the red centre

13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 April 2011

'S morgens het vliegtuig gepakt naar Alice Springs om daar een 5 daags tocht te maken door de 'outback' . Gelukkig was het overdag, dus hadden we een mooi uitzicht over Cairns! Aangekomen in Alice Springs even gestopt bij de bekende foto stop... het was ook hier weer bloed heet en geen wind! Aangekomen in het hostels kregen we te horen dat het hier niet veilig is en er 's nachts veel bende's van Somalie/Aboriginals zijn die de toeristen overvallen enz... Dus na het inchecken naar het centrum gegaan, om inkopen te doen voor de volgende dagen! We werden onderweg al wat lastiggevallen door de Aboriginals... maar gewoon maar rustig doorgelopen. 's Avonds werd het wel duidelijk alles rond ons hostels werd goed afgesloten

!

Om 5:45uwerden we opgehaald voor de 5 daagse tocht door de outback! Eerst gestopt bij een camelfarm waar er natuurlijk kamelen waren, maar ook een tamme dingo en een paar kangeroo`s. Daarna zijn we bij een Aboriginal Artcentrum gestopt. Hier stellen Aboriginals hun kunstwerken tentoon voor wat geld. Om `s avonds te kunnen koken, moesten we hout gaan zoeken en zijn we dat alvast naar onze kampplaats gaan brengen. Op de kampplaats hebben we geluncht en kennisgemaakt met iedereen van de groep. In de namiddag hebben we rond de fameuze Rode Rots, de Uluru, gewandeld. We moesten onze vliegennetten over ons hoofd doen, wat geen zicht is, maar het zit hier vol met vliegen die in je oren, mond en neus kruipen. Jak! Ook zijn we met de groep gaan kijken naar de zonsondergang bij de Uluru waardoor de rots mooi donkerrood kleurde. Prachtig! Na een glaasje champagne zijn we naar onze kampplaats gegaan en het kampvuur aangemaakt om te kunnen koken. Gezellig met de groep gegeten en onze eerste nacht in een swag (soort dikke slaapzak) onder de blote hemel met miljoenen sterren tegemoet gegaan... We hebben weer geluk dat we een plezante groep hebben!

Na een korte nacht werden we om 5 u gewekt om naar de zonsopgang te gaan kijken bij kata tjuta ( olga's ). Deze was prachtig om te zien

Surprised
. De zon kwam op naast Uluru en scheen vervolgens op de Olga's ! Daarna weer een prachtige wandeling gemaakt door de Olga's, waar we boven een mooi zicht hadden, het was precies een postkaartje. Daarna naar het cultureel centrum van Uluru NP gereden onderweg kwamen we nog enkele wilde camelen tegen! Er leven namelijk enkele duizenden camelen in het wild hier. Daarna doorgereden om hout te zoeken dit gaan we elke dag doen om 's avonds ons kampvuur en eten te maken, en vervolgens naar onze kamplaats te rijden! Onderweg kwamen we een Road train tegen dus even gestopt om een foto te maken... Deze slaapplaats was meer afgelegen van de bewoonde wereld dus moesten we een vuurke maken om warm water te hebben in de buiten douche. We hadden ook een buiten toilet dus ook een schoon zicht tijdens het.....! En onze kleine vrienden liepen hier ook weer rond! Hierover meer de volgende dagen haha.

Vandaag hebben we een grote wandeling gemaakt door de Kings Canyon. In het begin was het een zware klim die de 'Heartattack Hill' werd genoemd, maar het uitzicht loonde de moeite! Halverwege onze tocht, zwikte een vrouw van onze groep haar voet om en het werd behoorlijk dik! Ze werd met de helikopter opgehaald wat wel even spectaculair was toen hij landde en opsteeg op de berg! Wij natuurlijk foto`s maken zoals een echte toerist dat hoort te doen... `s Middags bbq en in de outback nog een meloenenbowling wedstrijdje gehouden. In Alice Springs hebben we een deel van onze groep afgezet die maar een 3 daagse tocht deden. We bleven dan met z`n 6 over. Door het donker verder gereden naar Oak Valley waar we slapen op een Aboriginalfarm. Onderweg kwamen veel kangeroo`s en koeien ons goeiendag zeggen. Gelukkig werden ze niet overreden door onze grote truck! Bij het klaar maken van het eten, kwamen er een hoop motten tegen het dak van onze kampplaats gevlogen die dan dood op de grond of in ons eten vielen. We gaven ze al snel de naam: 'Suicide Mots'. eten voor onze kleine vrienden dus da beloofd voor deze nacht!

Deze nacht was niet zo goed! We werden gewekt door the pig family... 6 varkens die 's nachts langs ons kwamen gelopen en flink wat lawaai bij hadden. Dus Manu jaagde de varkens weg en kroop even later weer terug in zijn swag! Hij lag nog maar net terug in zijn swag en ineens kropen er enkele van onze kleine vrienden (muizen) over zijn hoofd en swag! Wat was dat verschieten!!! 'S morgens kregen we bezoek van 2 aboriginal mannen, die ons een rondleidng en uitleg gingen geven op hun land over de aboriginals en zijn werk. Dat was wel interessant. Hij heeft ons een stuk van zijn land laten zien en zijn eigen canyon. Alles was niet mogelijk, want we zouden er 2 dagen over doen om van de ene kant naar de andere kant van zijn land te gaan! Zo ver dat we konden kijken, was zijn land waar hij vee op hield en hij heeft ook zijn eigen olijfboomgaard! We kunnen hier ook gratis logeren als we wat werken voor hem wat ons wel tof leek! Dus hebben we zijn adres en e-mail gevragen moesten we dat willen, nu is dat niet mogelijk we hebben geen werk-visum! Na de lunch zijn we door gereden naar 'Glen Helen Gorge' in de West Macdonnell Ranges. Daar aangekomen een duik genomen in het koude water! Hier was ook onze laatste slaapplaats, dus ook onze laatste nacht in een swag! We kregen een iets luxer diner met steak en aardappelgratin

. Jammie!

De volgende morgen zijn we vroeg opgestaan om ons klaar te maken voor onze laatste grote wandeling in Ormiston Gorge. Eerst moesten we een berg op om daarna een uitzicht te hebben over de vallei wat heel indrukwekkend was! De wandeling ging grotendeels over rotsen door de vallei. Het was dus uitkijken dat niet weer iemand zijn voet omzwikte! We wandelde langs de rivier en we moesten deze ook enkele keren oversteken. Bij de laatste oversteek moesten we zelfs zwemmen en dat was ijs en ijs koud!!! En dan moest Manu ocharme nog een keer terug zwemmen omdat Lotte haar BH vergeten was... Het was een leuk laatste tocht! In de namiddag stopten we nog bij een rivier waar we konden zwemmen, maar niemand wou nog een keer in het ijswater. Dan iedereen afgezet in hun hotel/hostel en `s avonds hadden we met de groep afgesproken in een bar in Alice Springs om samen iets te eten en te drinken. Het was een gezellige avond en we hadden echt een toffe groep om deze 5 daagse mee te doen! We zijn `s nachts wel met de taxi naar ons hostel gemoeten, want Alice Springs liep ondertussen vol met dronken Aboriginals en Somaliers!

Goede 5 daagse in de Outback gehad, vroeg opstaan veel wandelen enweer veel mensen leren kennen

Cairns - Cape tribulation - Daintree NP - Atherton tablelands

6 - 7 - 8 - 9 -10 -11 -12 april 2011

`s Morgens naar het busstation gegaan waar we om 9u de bus naar Cairns moesten hebben. Deze was 2u te laat, dus pas om 11u vertrokken. Onderweg hebben we veel ondergelopen velden gezien en rivieren waarvan het water heel hoog stond. Na 10u rijden, kwamen we aan in Cairns. Gelukkig moesten we niet zo ver lopen van de busterminal naar ons hostel.

Deze middag met de bus naar de Botanic Gardens van Cairns gaan kijken en daarna teruggewandeld langs de zee. Terwijl we over het strand liepen, was het eb en zat het er vol met grote krabben. Nog even naar de haven gewandeld en `s avonds lekker gaan eten in italiaans restaurant

Laughing
. Onderweg naar het restaurant zagen we grote vleermuizen vliegen. 1 ging er in een boom hangen en zo konden we een foto maken.

Vanmorgen een auto vast gelegd voor de komende 3 dagen. Door de stad gewandeld en het viel ons op dat hierinCairnsheel veel aboriginals waren. Naar het winkelcentrum geweest en een terrasje gedaan, want eindelijk scheen de zon!

`s Morgens de auto gaan ophalen om naar Cape tribulation, Daintree National Park en Atherton Tablelands te gaan en het wasnog steeds lekker weer

Cool
. Onze eerste stop was Hartley Crocodile Farm. Hier zaten natuurlijk veel krokodillen, maar ook kaola`s, reptielen en kangeroo`s enz... Daar een boottocht gedaan over de rivier met krokodillen. Deze werden dan gevoederd met een stok, wat wel leuk was om te zien. Toen we door het park liepen, schoot er een dunne, groene slang weg voor ons voeten! Dat was schrikken
Yell
! Dan doorgereden en een oversteek gemaakt over de Daintree River om in het Daintree National Park te komen. Waar we stops gehouden hebben bij de lookout points en Cape Tribulation. `s Avonds terug de rivier overgestoken en geslapen in Port Douglas.

Vertrokken naar Mossman Gorge, een prachtige rivier met grote rotsblokken. Het water was wel te koud om te zwemmen. Doorgereden naar Kuranda waar we gestopt zijn bij de Barron Falls. Verder gereden naar Yungaburra en onderweg gestopt bij de Curtain Fig Tree. In Yungaburra hebben we geslapen bij een B&B

Wink
. We hadden een ruime kamer met kingsize bed en een grote badkamer met bubbelbad! Dat bad was wel niet zo een succes haha! De eigenaar gaf ons een route langs een rivier waar we misschien boomkangeroo`s en platypussen konden zien. De platypus hebben we gezien.

ZALIG GESLAPEN! Zelfs beter dan thuis, zo een goed bed was het! Vanuit Yungaburra doorgereden naar Milaa Milaa waar we de watervalroute gedaan hebben. 3 watervallen: De milaa milaa falls, de zillie falls en de ellinjaa falls. Dan ook gaan kijken naar de Millstream falls. Dus veel watervallen vandaag... Nog iets meer naar het zuiden gereden, naar Paronella Park. Dit park is gebouwd door een spanjaard en heeft een heel boeiende history wat het park zo speciaal maakt. Hierna zijn we teruggereden naar Cairns. Het was nog eens fijn om 3 dagen met de auto rond te rijden en te kunnen stoppen waar we wilden.